Η κυριαρχία της PokerStars στο online poker φτάνει στο τέλος της;

Η κυριαρχία της PokerStars στο online poker φτάνει στο τέλος της;

Για περισσότερo από μία δεκαετία η PokerStars κυριαρχεί στο online poker. Η εταιρεία με έδρα το Isle of Man συντρίβει τους ανταγωνιστές της καλύπτοντας περίπου τα 2/3 της παγκόσμιας αγοράς. Το 2014 η Amaya εξαγόρασε την Pokerstars και πραγματοποίησε ριζικές αλλαγές στο VIP πρόγραμμα επιβράβευσης. Οι αλλαγές έπληξαν κατά κύριο λόγο τους high roller παίκτες. Τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους οργανώθηκε μέσω forums τριήμερο μποϊκοτάζ 2.500 παικτών, ωστόσο οι υπεύθυνοι δε θορυβήθηκαν.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Pokerstars γύρισε την πλάτη της στους επαγγελματίες παίκτες και έκανε ‘all in’ σε ένα νέο μοντέλο πιο ψυχαγωγικό. Εξ ου και η πρόσληψη των super star ποδοσφαιριστών Cristiano Ronaldo και Neymar που έγινε για σκοπούς μάρκετινγκ και προώθησης των υπηρεσιών λοταρίας στιλ Spin & Go. Επιπλέον, τον Φεβρουάριο ανακοίνωσε ότι τα τραπέζια cash heads up θα καταργηθούν, ενώ ταυτόχρονα έκανε τα αποκαλυπτήρια του νέου turn-based heads-up mobile game Duel. Αυτή η αλλαγή στη νοοτροπία δεν άρεσε καθόλου στους επαγγελματίες παίκτες όπως ήταν αναμενόμενο.

Οι παίκτες που παίζουν για ψυχαγωγία είναι πλέον οι επιθυμητοί παίκτες για τις εταιρείες online poker. Ο Alex Scott, υπεύθυνος του τμήματος ποκερ της Microgaming, είπε:

Οι παίκτες ψυχαγωγίας είναι τόσο επιθυμητοί επειδή αν αυξήσεις τον αριθμό τους ή επεκτείνεις τον χρόνο ζωής τους, δημιουργείται ένα ντόμινο που επηρεάζει όλους τους παίκτες και ανεβάζει την αξία τους.

Από την άλλη, υπάρχουν και οι παίκτες “παράσιτα” που στοχεύουν παίκτες ψυχαγωγίας και είναι οι εχθροί των εταιρειών online πόκερ. Οι παίκτες παράσιτα σκόπιμα κάνουν την εμπειρία των υπόλοιπων παικτών χειρότερη, ώστε να επωφελούνται οι ίδιοι. Για παράδειγμα, κάποιοι από αυτούς χρησιμοποιούν scripts που τους επιτρέπουν να κάθονται δίπλα στον πιο αδύναμο παίκτη του τραπεζιού, ώστε να του παίρνουν τα χρήματα όσο πιο γρήγορα γίνεται. Αυτά τα παράσιτα διώχνουν τους παίκτες ψυχαγωγίας και μειώνουν δραστικά την αξία όλων των υπόλοιπων παικτών.

Είναι φρικτοί και τους καταπολεμάμε όσο περισσότερο γίνεται τον τελευταίο χρόνο.

Αρκετοί φορείς για να προχωρήσουν μπροστά ρίσκαραν εγκαταλείποντας το δίκτυο για να συνεχίσουν μόνοι. Είναι αυτονόητο ότι το στοίχημα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι να βρεθεί ο απαραίτητος αριθμός παικτών, ωστόσο τα θετικά είναι η ελευθερία και η ευελιξία. Ας πούμε, η Unibet ακολούθησε την παραπάνω οδό δημιουργώντας την δικιά της πλατφόρμα το 2014. Το πρόγραμμα επιβράβευσης που δημιούργησε βοηθά τους νέους παίκτες με λιγότερη εμπειρία. Η έμφαση δίνεται στην επίτευξη “αποστολών” και όχι μόνο στην πληρωμή rakeback.

Ο διευθυντής μάρκετινγκ της Unibet Poker και πρώην παίκτης πόκερ, David Pomroy, είπε:

Η πλατφόρμα μας προσπαθεί να χωρίζει τους παίκτες σε επίπεδα, ώστε να δίνεται η ευκαιρία στους νέους παίκτες να διαρκούν περισσότερο τα χρήματα τους. Το πρόβλημα μας τόσο καιρό είναι ότι ξοδεύουμε χρήματα για να φέρουμε νέους παίκτες και αυτοί “σκοτώνονται” κατευθείαν σε σκληρά παιχνίδια χωρίς να ψυχαγωγηθούν, οπότε και δε ξανά παίζουν. Φτάσαμε σε ένα σημείο που πλέον δεν σύμφερε να ξοδεύουμε χρήματα για να φέρνουμε νέους παίκτες. Εφόσον ισχύει το ίδιο για τα περισσότερα poker sites, τότε ποιος θα προσελκύσει νέους παίκτες να δοκιμάσουν το παιχνίδι για πρώτη φορά;

Ο Lush της TonyBet Poker είπε ότι πρέπει να ταρακουνηθεί ο κλάδος του πόκερ και συνέχισε: “Το online poker στερείται ανθρώπων που είναι πρόθυμοι να πάρουν ρίσκα. Νοιώθω ότι αρκετοί online poker operators έχουν παρατήσει το πόκερ, ενώ η προώθηση του μέσω τηλεόρασης έχει μειωθεί πάρα πολύ. Επομένως, οι operators θα πρέπει να πειραματιστούν”

Τον περασμένο Ιανουάριο, η ιστοσελίδα κατάταξης κίνησης PokerScout έδειχνε ότι η PokerStars.com είχε μέσο όρο 17,000 παίκτες μετρητών την μέρα. Σαφώς περισσότερους από τον πλησιέστερο αντίπαλο της, 888poker, που είχε 2.400 παίκτες. Το Full-Tilt, που είναι επίσης της pokerstars και πριν πέντε χρόνια ήταν το 2ο μεγαλύτερο site poker παγκοσμίως, με το ζόρι είχε 800 συμμετέχοντας την μέρα, κατατάσσοντας την στην 11η θέση του πίνακα κατάταξης.

Ο Scott λέει:

Υπάρχει εξαιρετική ευκαιρία για τις εναλλακτικές εταιρείες πόκερ να πάρουν μέρος της παγκόσμιας αγοράς τα προσεχή έτη, και νομίζω πως ήδη φαίνεται ποιες σελίδες θα πάνε στην κορυφή. Δεν πρέπει η πτώση της αγοράς να αποτελέσει αιτία να μην προσπαθήσουν να πάρουν μερίδιο της πίτας.

Νομίζω ότι η συρρίκνωση της βιομηχανίας του πόκερ είναι απλά μια δικαιολογία. Υπάρχουν ακόμα πολλά δισεκατομμύρια ευρώ στον κλάδο και ελάχιστοι πάροχοι πάλεψαν για να τα πάρουνε μετά την “Μαύρη Παρασκευή” του ποκερ.

Ο διευθυντής μάρκετινγκ της Unibet Poker, David Pomroy, είπε:

Οι ανταγωνιστές της PokerStars έχασαν μία ευκαιρία την εποχή της Μαύρης Παρασκευής. Την ίδια ευκαιρία έχουν και τώρα με όσα γίνονται στην PokerStars, ωστόσο δεν μπορεί να πει κανείς με βεβαιότητα ότι αυτήν τη φορά θα καταφέρουν να την εκμεταλλευτούν. Παρόμοιες ευκαιρίες υπήρξαν και άλλες τα τελευταία χρόνια, αλλά τα περισσότερα site δεν κατάφεραν να γεφυρώσουν το χάσμα με την PokerStars.

Ο Scott καταλήγει: “Με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, το μέγεθος της αγοράς θα μεγαλώσει. Υπάρχουν τόσοι ανεκμετάλλευτοι τομείς που μόλις πρόσφατα αρχίσαμε να εξερευνούμε. Όσο για τους “επαγγελματίες” παίκτες της PokerStars που μέχρι τώρα ζουν σαν βασιλιάδες, πλέον αντιμετωπίζουν ένα πολύ αβέβαιο μέλλον.”

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments